Vytažení zapadlého auta – návod
Květen 22nd, 2012 by admin
Dobře si to zapamatujte a poslední obrázek si raději rovnou uložte do mobilu. Může se stát, že jednou to bude jediná vaše šance na záchranu.
Posted in KNOW-HOW, ZAJIŠTĚNÍ BEZPEČÍ | 13 comments
Previous post: Paolo Bacigalupi – Dívka na klíček (tip na knihu)
Next post: Život po VP krok za krokem – kostra ke zpracování
cocker.ba:
Květen 27th, 2012 at 10.55
nejak som ten navod nepochopil…ved ak je tam, kde je cervena sipka, nejake auto, moze ma predsa vytiahnut bez toho, aby som na lane musel pouzivat princip paky…
admin:
Květen 27th, 2012 at 10.58
Pokud jsi tento návod nepochopil, pak ho určitě nepotřebuješ. A máš po problému.
Pecan:
Červen 4th, 2012 at 8.26
To je dobré … jen aby tam byl nějaký sloup, ale jinak super, vyzkouším
Gatling:
Srpen 12th, 2012 at 11.46
Nejde o páku, ale v podstatě je to „kladka volná“ bych tipnul.
martas:
Srpen 26th, 2012 at 23.11
..dobra chytrost, zajisti, ze ta kara nezajeda zpatky do toho bordelu pri tom vytahovani..dobry jisteni
Martel:
Listopad 22nd, 2012 at 14.42
No, nezkoušel jsem to, jako jistější bych viděl pořídit si auto 4×4 s vyšším podvozkem.
Ale napadlo mne malé udělátko:buben na lano upevnitelný dvěma šrouby na kola poháněné nápravy. Prostě: odšroubovat dva šrouby z kola (kolo dál drží) a buben našroubovat. Potom na bubny chytit lana a druhé konce lan na stromy, patníky… Pomalu se rozjet… Lano se začne navíjet na buben a vytahuje auto, dokud nezaberou kola. Boky bubnů by měly být vyšší, aby lano nezklouzlo při nedodržení rovnoběžnosti lan.
B.Branau:
Prosinec 17th, 2012 at 21.33
Lano, jeden úvazek a 3 karabiny. Viz nákres a třecím body nahradit karabinou.
Vlastimil Čech:
Leden 28th, 2013 at 13.21
hezké… jedná se o kladkostroj, kde jsou kladková kolečka nahrazena třením lano o lano a třením o ten NESMÍRNĚ PŘÍHODNĚ stojící hladký a přitom mimořádně pevně zakotvený betonový či ocelový sloupek. Ale i v tom nereálně příhodném případě by bylo třeba velikánskou DÉLKU lana.
charvi:
Únor 6th, 2013 at 21.25
ale pánové, ten „NESMÍRNĚ PŘÍHODNĚ stojící hladký a přitom mimořádně pevně zakotvený betonový či ocelový sloupek“ přeci může být strom, pravděpodobnost jehož výskytu je NESMÍRNĚ příhodně vyšší, především v lese, kde riziko zapadnutí je taktžé NESMÍRNĚ vyšší
Davydek:
Únor 6th, 2013 at 22.20
Už se vidím, jak tahám svého Jeepa Grand Cherokee zapadlého po nápravy a sháním dostatečně pevný stvol trávy. Tam kde jsou strom se moc nezapadá a tam kde se zapadá nebývají stromy…Navíc sebou opravdu nevozím 20m dlouhé lano )
pavel:
Únor 15th, 2013 at 14.57
nevím jak ostatní, ale já ve svým XJ vozím ruční pákovej naviják, 5m 2t kurtu(rupne až při 9t) 3 tažný ocelový lana pr. 8mm, 3m řetěz s háky na řetězový oka a polní lopatku, sekyrku, mačetu, pilku….. je to lepší než se podle tohohle obrázku prát s třením lana o všechny tyhle omotávky zvyšující jeho přetržení, lepší je si pořídit kinetické lano a jde to vytáhnout líp…
Skřítek:
Únor 17th, 2013 at 16.46
Pokud by člověk neměl kladky tak by mu to stejně nepomohlo protože mezi lany by bylo tak velké tření že by nakonec byla třeba mnohem větší síla než kdyby to táhl někdo rovnou. Viz fyzika tření opásáním.
Speedy:
Listopad 28th, 2013 at 0.43
Bez kladek je v každém třecím bodu lan takové tření, že se výsledná síla rovná přibližně normálnímu tahu rovně. Vyzkoušeno přes karabiny s 10mm statickým lanem a 6mm reepkami. Na vytažení bez kladek, nebo navijáku lze použít jedině princip páky o pevný bod na laně, nebo princip tětivy luku.
Jinak v autě 4×4 vozím 6ti mm reep šňůru(680kg), 8mm půllano, karabiny, a 2 lezecké kladky.
Vážu na strom beznapěťovým uzlem, jistím prusíky.