Jak přežít ekonomický kolaps – 4. díl

a) Nemluvte o ničem co má ekonomickou hodnotu ve vaší rodině. Zvláště si na to dávejte pozor v přítomnosti lidí s ekonomickými nebo drogovými problémy, tito lidé vždy potřebují peníze. Nesvěřujte svým zaměstnancům interní informace o obchodních aktivitách. Pamatujte si – ten kdo informuje, je někdo blízko oběti.

b) Držte se zpátky. Znám lidi, kteří mají tolik peněz, že by si mohli dovolit jakékoliv žihadlo, ale přesto jezdí v obyčejných autech. Dokonce i soukromé školy doporučují rodičům, aby jejich děti místo školních uniforem nosily běžné oblečení.

c) Cvičte vyhýbavé řízení. Nikdy nedovolte, aby vás auta odřízla od únikových cest. Opět se vyplatí používat neprůstřelnou vestu.

 

Řízení auta

Cena a dostupnost náhradních dílů určuje jaké auto byste si měli koupit. Dalším faktorem ke zvážení je to, jak jsem již řekl, že služby po Velkém Průseru utrpí na kvalitě. To znamená, že silnice už nebudou to, co bývaly.

Po několika měsících bez údržby budou silnice vypadat jako kdyby je bombardovala letadla. Déšť a rozdíly teplot velmi rychle zničí vozovky. Právě teď jsou v Buenos Aires na ulici díry o velikosti náklaďáku. Byly i případy, kdy se auta zřítila do takového kráteru. Proto se vyhýbejte se autům s nízkým podvozkem. Doporučuji 4 x 4 SUV.

 

Driving

 

To ale neznamená, že byste si měli koupit co největší 4×4 auto – mohlo by se vám kvůli velikosti zablokovat v zátarasech. Malé Suzuki 4×4 je dobrá volba. Každopádně mějte na mysli, že auto by mělo být kompromisem mezi rychlostí, snadným manévrováním a pohyblivostí a mezi náhonem 4×4.

OK, takže jste nyní strávil hodiny hledáním nejlepší volby na Internetu a koupili jste si své VP 4×4 auto. Co dál? To je vše? Naneštěstí ne. Výběr správného vozidla vám dává nástroj, ale nyní se musíte naučit jej používat a není to to, co se učíte, když jste si dělali řidičský průkaz, ve skutečnosti je to pravý opak.

Zabralo mi 2 roky naučit se řídit tak, jak řídím teď – reagování bez přemýšlení. Co to znamená? Už necouvám a neuhýbám, když se někdo dostane blízko mého auta; pokračuju v jízdě jakoby se nic nestalo. Pes vběhne před auto a já se nepohnu ani o centimetr, míček udeří do čelního skla a nic. Zabil jsem v sobě toho, který by kdysi řekl: „Pozor! Přejedeš někoho/něco!“ Takové reagování vás při VP může stát život.

Musíte se připravit na lidi, kteří budou na vše auto házet věci, kteří se vám postaví před auto, takže zastavíte, nebo nabouráte do pouličního osvětlení/stromu/čehokoliv, aby vás mohli okrást. Chce to čas a odhodlání, ale musíte se dostat do bodu, že i kdyby vám odletělo čelní sklo, tak budete pokračovat v řízení jak nejlépe umíte. Když vám někdo dá zkroucené hřebíky na cestu a propíchne pneumatiky, tak budete v klidu a budete pokračovat v jízdě. Vždy pokračujte v jízdě ať se děje cokoliv, dokud se nedostanete k benzinové stanici nebo na bezpečné místo. Obzvlášť v noci nebo brzo ráno nesmíte nikdy auto zastavit. Samozřejmě to není vždy možné. Někdy je dopravní zácpa a vy musíte zastavit. V tomto případě zpomalte než dojedete k autům a jeďte pomalu bez zastavení, dokud nebudete moci jet, např. na semaforu. Nikdy nezastavujte. Nikdy si neodřízněte útěkové cesty tím, že se přiblížíte příliš blízko k autu před vámi. Nechte si před sebou alespoň 5 metrů, abyste měli prostor pro manévrování.

V noci v Buenos Aires nikdo na červenou nezastavuje. Proto se mnoho okrsků rozhodlo v noci semafory vypínat, aby se předešlo autonehodám. V Buenos Aires jsou místa, kde se na červenou nezastavuje celý den. Dnes jsem se v 13:30 vracel z univerzity a projel jsem na červenou před policejní hlídkou. Policista neřekl ani slovo. Chápe, že nikdo ne této cestě nezastavuje, dokud to není nevyhnutelné. Policie to ale nepochopí přes noc. Bude trvat několik měsíců po Velkém Průseru, než policie pochopí novou realitu země. Dokonce i teď jsou někteří, kteří vás zastaví, když projedete v noci na červenou. Ale většina hlídek to chápe, někdy sami jezdí na červenou.

Page 2 of 4 | Previous page | Next page